30 June 2013

Bila suka hati

Assalamualaikum.


Usia Tukul Arwana Nyaris 50 Tahun, Ini Saran Jeng Ana Supaya Tidak Pikun


Pensil rasa semua orang tak suka motor pensil. Bukan "rasa" memang pun. dah la asap berkepul-kepul, bunyi bising. Buruk tu lain cerita lah. haha. Pernah jugak terdengar orang kutuk-kutuk motor tu. Tapi tu lah, dah tu yang ada, kita guna sajalah. Kita bukan boleh paksa orang untuk "suka". Sebab tu lah ada perkataan "IKUT SUKA HATI AKULAH"

Kalau keluar rumah 7. 20 pagi, memang parkir motor dalam sekolah full. KECUALI ada satu tempat yang orang jarang sangat letak. Tempat tu betul-betul tepi pagar masuk. Orang tak nak letak situ sebab dah betul-betul hujung, tepi pagar pulak tu nanti takut orang terlanggar side mirror ke hape kan. naya je.

Tapi dah mai sekolah lambat..

Nak buat macam mana kalau dah lambat situ jelah tempat yang ada.

Setiap hari sampai sekolah parkir full. Bila balik sekolah, dari jauh boleh nampak motor tu. Tinggal motor pensil dengan 2, 3 lagi kawan pensil. Bila tengok side mirror mesti lembik. haha. tah berapa banyak motor lain yang dah langgar motorku..

Itu motor.. sebab jadi macam tu

Tuannya sekarang ni, hari-hari, orang dah lama balik rumah.. kita baruuu nak balik rumah. Orang dah balik makan, tido. Kita baru nakkk sampai rumah. Ada saja hal yang nak kena buat. Sikit hari lagi boleh la balik sekolah awal. Semua dah hampir settel. Walaupun hanya menolong.


36 comments:

  1. Motor buruk lebih bernilai ok, penuh nostalgia tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nostalgia baru bermula, baru beli hehe.
      buruk sebab beli second-hand :D

      Delete
  2. cer tangkap gambar sekping dua. teringin jugak nak tengok macam mana rupanya motor tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tgk? malu. haha
      nanti nah

      Delete
    2. err, takda la nampak buruk sangat motor tu. okay jer aku tgk...

      kenapa video tu aku tak boleh play????? *buat2 emo*

      Delete
    3. ya, ka? aku pun tak tau :3

      sebelum tu slow kan volume dulu.

      Delete
  3. kalau duit raya cecah 1 ribu leh la bayar muka motor. HEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. beli second-hand senang, mcm pensil. hehe

      Delete
  4. Ok la, daripada takde langsong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. Alhamdulilah saudari :D

      Delete
  5. Ajari daku menunggang motor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelum saya mengajar. saya ada satu soalan yg mesti kamu jawab dgn penuh perasaan.
      knp nak belajar menunggang motor? (jwpn anda mestilah BUKAN "saya tak reti/pandai bawak")

      Delete
    2. Boleh tak akak jawab, wlaupun menyibuk kat sini?heh3.

      Ajar akk bawak motor pensil.. sebab akk teringin nak bawak superbike..

      Delete
    3. yeahhh. jawapan ni yang pensil nak kak lana.

      senang jer kak nak bawak, tapi kalau motor pensil ni susah. sebab motor clutch.

      Delete
    4. ajari daku menunggang motor bot....

      Delete
    5. mcm ni kopi.
      first2 lompat atas tu. pastu pulas minyak XD

      Delete
  6. Dulu time skola teringin sgt nk bwk transport sendiri, rasa macam coool...
    Tp ni baru nk amik lesen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cool? wkwkwk. pensil ni ada lesen baru boleh pulas minyak >_<

      Delete
  7. Buruk takpe, asalkan boleh tunggang pergi/balik ke sekolah. Dulu Arol sekolah naik bas, kawan2 dah dekat 2 jam tidur tapi Arol baru sampai rumah. Hahaha! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni kes rumah jauh lah ni kan? hee.
      pensil ada jugak kwn mcm arol ni dulu.
      tapi apa kan daya, kadang bila balik sendiri, balik awal, nak tolong tak berkemampuan. tinggal lah dia menunggu bas yg kadang awal kadang lambat. nak pmarah pak cik bas tu tak berani pulak. haha >_<

      Delete
  8. Salam.

    Kira dah cukup beruntung ada motor..lagi senang nak bergerak..

    Akak dulu..jalan kaki tau..dekat 30 minit jugakla..jauh sekolah ngan rumah (T___T) kesan aktif berjalan kaki tu, smpai skrg ada..otot kaki keras je,hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah :)

      iya kak? 30 minit? jauh bezanya dengan pensil sekarang. tak sampai 5 minit pensil dah sampai sek..

      pensil dalam sek je berjalan. turun naik tangga. hehe. akak lana hebat! ;D bangga pensil =D

      Delete
  9. Zaman sekarang, dah mampu bawak motor gi skolah... dulu nak bawak beskal pon pikir dua kali... x mampu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawak je yg mana ada. janji sampai ;)

      Delete
  10. hehe..klu org lain x senang dgn moto kita
    mintak dia.. :meh duit, aku beli moto baru"
    =D kihkih

    ReplyDelete
  11. Untung laa pensil boleh bawak motor..
    Kite dlu pegi sekolah jalan kaki ikut highway jee..
    Jauhh pulakk tu, xpe demi belajar kann.. hohoo

    ReplyDelete
  12. tak de, sekolah tu xde asrama..
    jalan highway depan tesco ampang..
    memang patut lee hitam mse form1-form3.. hohooo
    Form4 pindah Pahang daa, dekat Janda Baik..
    Banyak pokok mokok so x panas daaa :D

    ReplyDelete
  13. walaopon motor biasa tapi tetap berjasa kan ? :)
    hati2 bawak motor tu . ingatlah org tersyg . hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat org tersayang masa bawak motor tu yg accident tu >_< hehe

      Delete
  14. Tak payah motor, kereta je terus..

    ReplyDelete