25 December 2011

Senyum Saja :)

                                                            ASSALAMUALAIKUM :)



Haa .. Senyummm :) bukanya susah pun kan kalau kita nak senyum senang ja kan bukannya kenapa lompat dulu ka sebelum nak senyum . Macam dalam lagu tu ,'senyumm tak perlu kata apa-apa ' . Perkara mudah je,kan tapi susah untuk sesetengah orang tu buat . Senyum tu kan sedekah , kalau sedekah dapat apa ? dapat pahala . Free , free je dapat pahala kan ?

Senyum itu sedekah , senyum dapat jadi awek muda , senyum menunjukkan kemesraan , senyum itu pengikat sahabat , senyum itu penambah kasih , senyum itu pelaris jualan , senyum itu pengiktirafan , senyum juga pemanis wajah , senyum menambahkan kecantikkan dan yang pastinya senyuman itu memabawa kebaikan :)

  • Senyum dapat jadi awek muda :) kepada kakak-kakak , mak-mak kat luar sana sila cuba petua ni ya dan teruskan menamalkannye yahh .
  • Senyum menunjukkan kemesraan , so bila kita senyum je , kemesraan tu akan terus terjalin antara kita dah kawan-kawan , bila kemesraan terjalin , dapat mengeratkan hubungan silaturahim , bila hubungan rapat kawan-kawan pun ramai .
  • Senyum itu penambah kasih , bila senyum akan menabahkan lagi kasih sayang antara kita dan kawan-kawan juga keluarga .
  • Senyum tu pelars jualan , kalau nak pelanggan datang ke kedai kita , murahkanlah diri anda dengan senyuman ye !
  • Senyum tu pengiktirafan , kira macam penghargaan la , kalau someone tu tolong kita , balas la ia dengan senyuman anda juga ucapan 'Terima Kasih' .
  • Senyum itu pemanis wajah , sapa-sapa yang rasa wajah dia perlu dimaniskan tak perlu tambah gula  tambah je dengan senyuman yang ikhlas :)
  • Senyum tu menambahkan kecantikan , bila kita senyum semua orang suka tengok sweet je kan , kalau masam je memanjang sapa yang nak tengok ? pakwe pun lari .


Nak senyum ni bukan susah pun , banyak yang kita dapat bila kita senyum kan ? kalau kita tak senyum orang akan kata kita ni sombonglah apa lah kan .Jadi murahkanlah diri anda dengan banyakkan senyum . So, untuk melengkapkan hari-hari kita dengan penuh makna selalulah menghadiahkan kepada orang sekeliling kita dengan senyuman yang ikhlas lagi manis ye !




1 comment:

  1. yelah, cikpensil...senyum jangan tak senyum.suka baca entri kat blog ni, gaya penulisan yg sgt menarik!.anyway, salam perkenalan ye..:)-

    ReplyDelete