27 March 2013

Nak buat apa kak?

Assalamualaikum..


"Haris tengok tu kubur, orang mati kena tanam dekat situ la,"

"Nak kena buat apa kak?" Haris 4 tahun.

"Baca yassin, Al-Fatihah, nanti orang2 kubur seronok, kalau tak nanti depa menangis, kesian depa.."

"Akak baca la Ayies ikut,"

Bacalah pensil Al-fatihah sambil bawak motor. Orang kiri kanan tengok pelik ja. tambah gear pulas minyak lagi..

"Akak, jangan bawak laju-laju nanti kita masuk kubur."
Pandai sungguh adik aku T_T


20 comments:

  1. nampak sangat time tu tak pkai helmet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sorang je pakai. sebab tu boleh bawak laju, kalau tak habuk masuk mata

      Delete
  2. bawa motor jgk ea??? hehehe.. joom merempit..

    btw sedekahkan al-fatihah untuk yg dah xde..

    aminn

    ReplyDelete
  3. bawak slow2.
    nanti x sempat brek tengok polis buat roadblock :)

    ReplyDelete
  4. haaaa...btul2, jgn serah diri atas jln raya. tp klau dh ajal takbleh buat apa.

    ReplyDelete
  5. means dia faham apa yg pensil cakap. kiutnya Ayies. ;)

    ReplyDelete
  6. jangan bawak laju2 pensil~~

    ReplyDelete
  7. Haha.. Cepat betul budak belajar..

    ReplyDelete
  8. Kalau masuk tu, kira sempat jugalah baca untuk diri sendiri :)

    ReplyDelete
  9. bestnya boleh bawak motor.. aku nggak reti...

    ReplyDelete
  10. hehehe..comel dan bijak la ayies :)
    nama dah dekat2 ngan nama anak saya Ayish

    ReplyDelete
  11. kalau tak masuk kubor pon, paling koman masuk longkang hehe.
    jadi jangan bawak lelaju ea :D

    P/s : ayies yang bijak

    ReplyDelete
  12. Bijak adik tu.
    p/s: Kak Scarr tag untuk GA Mak Dara ni.
    http://scarlettj1.blogspot.com/2013/03/malaysias-next-top-lucky-blogger-by-mak.html

    ReplyDelete
  13. Wasalam Pensil.. alahai pandainya Haris ea. Hehe.. Jangan bawak lelaju Pensil menangis orang tersayang nanti. hiks. :)

    ReplyDelete
  14. pandai betul adik Pensil hihihi.. done follow sini :)

    ReplyDelete
  15. tajam betul adik tu memperli..hehehehe..

    ReplyDelete