08 April 2013

Nasib Tangan Hitam

Assalamualaikum..


Bayangkan, terutamanya kepada yang berjantina perempuan.

Jika sekali tangan anda disentuh lelaki yang bukan muhrim dengan sengaja atau tidak tangan anda aka berbekas hitam. Menjadi gelap macam arang yang hangus terbakar.

 

Mesti takut untuk anda membiarkan tangan anda disentuh buat yang  seterusnya.
Mesti anda marah kepada lelaki dan bukan lagi tersenyum-senyum suka.
Sama jugak bahagian lain.

Dan kalaulah betul boleh jadi macam ni, tangan menjadi gelap apabila lelaki yang bukan muhrim sentuh. Mungkin lebih banyak perempuan yang tangannya hitam terbakar.

Walaupun tangan anda tu putih serlah, lembut tapi tak reti jaga. lebih cantik lagi tangan orang yang semula jadi lahir hitam manis yang bukan terbakar hangus dengan sentuhan lelaki.


* Pernah jumpa perempuan yang menangis sebab tangannya disentuh anda (lelaki) ?


23 comments:

  1. post kau mmberikn gua idea sesuatu. thanks :) sgt bermanfaat yo !

    ReplyDelete
  2. kenapa kat rajin tulis akak jadi no 5?
    arrgh..tokley jadi nih.. hehe.. post yg ni dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk tgn tu akak teringat budak yg buat parodi lagu shaey yg nampak gigi tu.. hehe..

      Delete
    2. kenapa kite takde kt rajin tulis..?:(

      Delete
  3. err...
    err...
    err...

    tangan jadi hitam..? :(

    ReplyDelete
  4. Yep, ramai yg amek mudah tentang benda ni zaman sekarang..

    ReplyDelete
  5. Btul tu....rietta setuju....

    Psss...masih ada wanita yg memelihara diri...rietta ada jmpa byk gadis sunti...yg menharamkan yg haram itu...

    ReplyDelete
  6. Orang akan pandang hina bila seorang lelaki memegang tangan seorang pondan..

    ReplyDelete
  7. Pangkan aje pipi lelaki yg sentuh tu tp pang dgn tapak kasut jgn dgn tapak tgn nanti dh dikira bersentuhan juga..hehehe

    ReplyDelete
  8. kalaulah ianya berlaku, mengikut zaman sekarang ni, ramai yang akan sembunyikan tangan..

    ReplyDelete
  9. Kalau betul lekat kesan hitam.. Ramai anak2 gadis yang akan pakai sarung tangan.. Hatta sarung tangan tukang kebun sekalipun..

    ReplyDelete
  10. as salam,
    jd, kena jaga diri dan lelaki pulak, jgn nak gatal2 pgg tgn org perempuan, baik pgg tgn mak...hihi

    ReplyDelete
  11. tangan hitam ke tangan rentung nih

    ReplyDelete