12 April 2013

Siapa dia?

Assalamualaikum.

Barang yang hilang telah di kembalikan. Kini selamat ditangan.

Siapa yang pulangkan? Malang sekali tak dapat dikesan. Masih tercari-cari tapi harapannya macam tipis nak jumpa siapa yang pulangkan. Semoga dia sentiasa dirahmati Allah swt :')

Kecuali.. suatu hari nanti ada orang datang jumpa pensil dan cakap,

"Dah dapat barang tu?"

Tak sempat nak ucap terima kasih kepada dia. Jasa baik dia dengan pulangkan barang tu cukup bermakna buat pensil..





KESIMPULANNYA :

Tak susah pun nak buat baik. Malah jasa anda akan sentiasa di ingati. Walaupun kita sendiri tak tau betapa pentingnya barang tu kepada tuannya.


14 comments:

  1. Huhhu,misteri ni...BTW bagus la dpt blk apa yg ilang tu. So, lega sikit rasa, kan... :)

    ReplyDelete
  2. teringat akak kehilangan keronsang kesayangan kat surau umum masa tu. lama juga bersedih dan akhirnya redha sajalah. Bila ada peluang ke Sabah bulan 10 thn lepas, memang aim nak beli keronsang yg sama. Tapi bila lagi 3 hari nak ke Sabah, keronsang tu ada balik di tempat yg sama akak terhilangkan.. misteri kan..misteri bila telah redha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pensil suka ayat akak, misteri bila redha (Y) ;D

      Delete
  3. salam sahabat..
    dah hilang juumpa balik.elh sahabt ni sukalah tu hee..syukur dpt balik klu tak dpt maunya tak dtdo malam asik byk2 jer ..

    ReplyDelete
  4. Syukur Alhamdulillah pensil dah jumpe semula barang yang hilang tu. Baik hati sungguh orang tu . Pensil buat solat istikharah semoga one day pensil boleh jumpe dengan dia. Kalau lelaki ok jugak. Hikss =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. isyaAllah.. memang teringin sangat nak jumpa orang tu. erk. naluri pensil kuat mengatakan dia perempuan ;)

      Delete
  5. Dah dapat barang tu?

    p/s:sbnrnya sy lah orang tu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah ! separuh mati saya mencari kamu tahu?

      Delete
  6. apa barang yg hilang tuh?eman pon barang besar hilang jugak nih....slip SPM dan MUET hilang..mamposlah...dahlah tak buat fotokopi 2 dokumen pntg tuh.........nak masuk U camanalah .....berserabut sekali .........

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...kdg2 org mmg xsuka menonjolkan diri sbb dia tolong dgn ikhlas...

    ReplyDelete
  8. bagusnya org tu...dia ikhlas, jujur dan amanah :)

    ReplyDelete
  9. dah dapat barang tu? fuuu, bagusla *lega* takyah ucap TQ pun takpe. kalau nk belanja kfc, apa salahnya.

    ReplyDelete
  10. alhamdulilah kalau brg tu da dapat balik yer =)

    ReplyDelete