15 May 2013

Cekodok

Assalamualaikum.


Tahun 2003 (Darjah 1)


Pensil bawa ini





Sebagai hadiah nak bagi dekat guru kelas masa tu. Untuk hari guru. Mak yang suruh sebenarnya sebab pensil tak tau nak bagi apa.

Tapikan masa pensil nak bagi dekat cikgu tu kan, dia tak mau.

Jadi dengan rasa sedihnya Pensil ingat nak makan ja.

Tiba-tiba ada sorang Teacher India ni lalu depan Pensil.

"Oh, untuk saya? Thank You ."

Pensil dengan.. 'Eh, kenapa ni?'

Dah dia siap pegang plastik beg tu lagi, Pensil pun bagilah. Tak kan nak tarik balik kot. kan?

Sekali tu je kot Pensil bagi hadiah dekat Cikgu masa sekolah rendah.

Pada pemerhatian Pensil lah kan. Cikgu yang dapat hadiah paling banyak adalah cikgu yang baik, cikgu yang  cantik dan kacak lagi bergaya.

Ada sorang Cikgu ni, baik sangat. Cikgu perempuan. Pensil nak bagi hadiah dekat dia. Tapi.. Atas meja dia hadiah menimbun. tak cukup dengan tu atas kerusi pun sama!

Tahun tu jugak Pensil dengar kawan-kawan cerita yang GENG Cikgu lelaki praktikal dapat hadiah menimbun jugak! Termasuklah Cikgu Tutttuttt . Tahun ni pun sama ka Cikgu? Tahniah2

Pensil terkejut bila terjumpa cikgu Tuttuttt ni dekat dunia ni. Tahun lepas kot, Pensil jalan-jalan ternampak gambar cikgu ni dekat follower blog sapa tah. Terus Pensil cari-cari akhirnya jumpa blog Cikgu. Agak2 Cikgu tu tau tak Cikgu tuttutt tu dia? Siapa rasa dia Cikgu sila tekan Tuttutt . keh3

Selamat Hari Guru Cikgu Tuttutt dan Cikgu2


Tak pasal2 dapat gelaran Cikgu Tuttutt. Maaf Cikgu :)

29 comments:

  1. 2003, pensel? apsal akak dah habis sekolah masa tu? musykil.. *berkerutdahiberfikir

    akak ingat, dulu, akak guna duit belanja sekolah 40sen tu, beli pen merah tuk cikgu. dulu2, zaman sekolah rendah, akak belanja 40sen je, tahu..?
    jadi, kena berjimat cermat guna.. nasib baik masa zaman tu, gula-gula seposen dpt 3 biji..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apasal akak dah habis sekolah masa tu? sebab akak, AKAK heheh. pensil muda berapa tahun ?

      wah, 40 sen? pensil seringgit je. Hari2 makan roti. tak roti biskut. sampailah sekarang. jemu jugak. tapi tak de pilihan lain. sebab pensil tak suka nasik >_<

      gula2 sekarang 3 biji 20sen :3

      Delete
  2. oooooooo... cikgu tuttutt yg kwn baiknya cikgu tettett ye... ooooooo..
    ankel tak kenai... kuikuikui

    apapun slmt hari guru buat guru2 semua... jasa mereka mmg besar... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lah kawan si Cikgu tettett kah? ankel2 =p

      bagi hadiah apa ankel ?

      Delete
  3. hari guru bg kat ucapan je .. heee.

    ReplyDelete
  4. hari guru pernah bg kad je. heee..
    rindu zaman sekolah.

    ReplyDelete
  5. untungla la jadi cikgu yang kacak bergaya. ramai pelajar2 perempuan yg jatuh hati... hadiah pun dpt banyak... untungla

    ReplyDelete
    Replies
    1. esok mesti meja Cikgu menimbun jugak kan?

      Delete
    2. <--- nak try jadi cikgu juga la *part time*... mana la tau dapat hadiah. kekeke

      Delete
    3. Bagus jugak. dah dapat bayangkan Cikgu Nasir muda mengajar dalam kelas. wahh.
      mai ngajar sek saya cikgu =D haha

      Delete
    4. Sungguh la kopi ni, nok jadi cikgu sebb nak hadiah,hahaha

      Delete
    5. haha. dia nak isi masa terluang. keh2

      Delete
  6. hari guru selalu ain p kedai 2 ringgit, beli barang kat situ. haha, walaupun harga barang 2 ringgit, tapi yg penting ikhlas na bg kat cgu kan ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. betul. pensil selalunya tak tau nak bg apa. dan cg mana nak bagi xD

      Delete
  7. hari guru saya tak pernah bagi hadiah kat guru... ehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee .. ya? kenapa? kalau kawan2 pensil lelaki memang tak suka bagi hadiah. tak tau kenapa..

      Delete
  8. eh, cikgu tu taknak adiah cekodok 2? agaknya dia x sampai ati nk ambil kot kan..ntah2 dia ingat itu bekal makanan pensil utk aritu kot..

    ReplyDelete
  9. sape cikgu tutttt tu..hahaha
    terima kasih eh..
    kalo bagi cekodok tu kat saya, makan terus je kat situ..huhu
    well, tahun takmo bg hadiah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa cikgu? kenai?
      cikgu mai sini dulu . haa

      Delete
  10. Salam.

    Seingat akk la, akk skali je pernah bagi hadiah sempena hari guru. Time sek men. Dia cikgu pendidikan seni.

    Akk bagi sebab cikgu tu cantik,hehehe. Dan sebab baik.. memang lemah lembut, padan dengan cantiknya tu :) pastu sbb akk pun minat subjek art. Sebab dia juga la, terpilih buat lukisan mural kat dinding sekolah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh lupa, kebnykn org ambil remeh subjek art..tapi cikgu ni betul2 bersungguh ajar pendidikan seni.. sayang sgt dia ^_^

      Delete
    2. cikgu macam ni memang selalu dapat hadiah banyak. hehe

      Delete
  11. dulu saya ingatkan cekodok nih, hati ayam, last last dapat tahu pisang rupanya. hihi

    ReplyDelete