08 November 2013

Permainan tangan kiri dan kanan

Assalamualaikum!

Nak main satu permainan? Kalau nak main cepat pergi cari sehelai kertas dengan 2 batang pen/pensil.

Dah sedia?

Pegang sebatang pen/pensil pada tangan kanan dan sebatang pada tangan kiri. Letakkan mata pensil di atas kertas.

Ok, sekarang mula tulis apa-apa perkatan yang anda nak. Kalau tak tau sangat nak tulis apa, tulis "CIK PENSIL" hakhak. dah?

Cuba bandingkan kedua-dua tulisan tadi. Yang mana lagi cantik? Kalau anda seorang 'kidal' mesti tulisan tangan 'kiri' lagi cantik dari 'kanan' bukan? dan begitulah sebaliknya.

Apa yang dapat kita simpulkan dari kedua-dua tulisan ni?

Kalau 'selalu' kita gunakan 'sesuatu' tu hasil dia luar biasa dari 'sesuatu' yang jarang kita gunakan. Betul?

Seronok pulak menulis guna tangan kiri nih. hekhek



22 comments:

  1. pensel. lupa nak cakap.
    gudluck SPM..

    ReplyDelete
  2. maksudnya cuba yg lain dari kebiasaan??

    ReplyDelete
  3. Bagus nih...simple je entry nih tp bermakna.....

    P/s...eppppp.....sempat lg berblog ye?free lima harikan...?hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. akak tau jadual exam eh? haha >_<

      Delete
  4. tangan kiri kalau tulis kalut sikit...hihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah guna dia tuk menulis, camtulah. hehe

      Delete
  5. Tengok tulisan then buat perbandingan kiri dan kanan, hmmmm personality pensil boleh diketahui..^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. err.. macam mna? nak tau jugak >_<"

      Delete
  6. yes, entry simple, tp bermakne. ahaha

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum..cik pensil :)

    tulisan dgn tgh kanan..bulat2..cantik
    tulisan dgn tgn kiri bengkang bengkok..tapi berseni..
    ayie kadang2 aplikasi dua2 utk dpt hasil yg berbeza tersebut..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam ayie.

      baguslah mencuba tapi,untuk apakah? hehe

      Delete
  8. kalau " selalu " guna yang sama, itu bukannya luar biasa. tapi lebih ke arah " dominan "...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dominan tu bukan ciri2 yg sama kah? err

      Delete
    2. bukan. dominan~ dominasi. ciri yg berat sebelah

      Delete
  9. walaupun saya pakai jam belah kanan, x semestinya saya menulis tgn kiri... ehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pakai sarung tangan di dua2 belah tangan dan tak semestinya saya menulis dgn dua2 belah tangan. err. Opss!

      Delete