23 December 2013

Lalang bagi Pengajaran.

Assalamualaikum.

Perasan atau tak. Percaya atau tak, setiap apa yang berlaku kepada kita ada hikmahnya ada sebabnya. Pensil pasti setiap orang dari kita pasti tau yang kita mesti selalu guna otak kita untuk berfikir kan?Jadi, kalau kita tak guna otak kita?  berkarat oihh.

Jadi cuba fikir-fikirkan apa yang "dah" berlaku kepada kita. Contohnya, pagi tadi ada orang call boleh mula kerja esok. Ehemm!  Jadi fikirkan hikmahnya.

1. Mengapa pengurus tu boleh terpikat dengan aku?

2. Mudahnya aku diterima bekerja.

Ya, betul. mungkin kita diterima disebabkan kelayakan kita sendiri atau bakat yang kita ada tapi ingat setiap yang berlaku ada hikmahnya. Ingat!

Dah baca ke belum kisah lalang? Kalau belum klik sini. So, apa pengajaran yang kita dapat?

Meh, kita berkongsi pengajaran yang kita dapat dari kisah lalang tu.  Sebab, ilmu tu perlu di share!








Tahniah kepada mereka dan Cik Pensil.
Semua yang berlaku ada hikmahnya. Fikir-fikirkan ;)


Terima Kasih kepada mereka semua atas pengajaran yang dikongsi. Mereka diatas sila PM  alamat rumah kepada Pensil di facebook KERANA PENSIL ya.

11 comments:

  1. wah, dah boleh masuk keje.
    kena bangun awal la esok.
    selamat bekerja :)

    ReplyDelete
  2. dah kubaca cerita lalang.
    benda tu sendiri jadi pada Df :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya? jadi hal ni, dah jadi perkara biasa dlm kehidupan seorang blogger? kihkih

      Delete
  3. Assalamualaikum.

    Pensil..maaf lambat. Nanti akak PM ya.. :)
    Terima kasih dik.. :)

    ReplyDelete
  4. tahniah dah mula kerja.. ;D

    cakap pasal lalang ni, ada nak tambah sikit. Allah ada nyatakan setiap yang DIA ciptakan ada hikmah di sebaliknya. evendoh ramai yg cakap jgn jadi macam lalang sbb x tetap pendirian. tapi pernah tak kita terfikir.. walau sekuat mana pon angin yang menghembus, lalang tak pernah tercabut dari tanah??

    xleh nak PM sbb baru add fb..hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kufran ;)

      haa. tahu kenapa lalang tak pernah tercabut dari tanah?

      Delete