17 April 2012

Agar-Agar Bersantan

Assalamualaikum.

Hari ni penat sangat, balik sekolah lambat tadi, tak ada mood nak blogwalking :(  Tapi malam tadi dah cuba buat Agar-agar bersantan ni, jadii ^^, hehe. kalau ada yang nak cuba bolehlah. Meh nak kongsi resepinye.






Bahan-Bahan :

-Agar-agar

-Air

-Garam & Gula

-Santan

-2biji telur

-Daun pandan

-Pewarna

Cara Memasak:

*Masak agar-agar bersama air, daun pandan, gula dan garam.

*Pecahkan telur ke dalam santan dalam mangkuk lain

*Setelah gula cair, masukkan telur dengan santan tadi dan perlahankan api.

*Selepas itu, tuang dalam loyang.

*SIAP!*

SELAMAT MENCUBA!

21 comments:

  1. cik pensil kena buatkan untuk kita !! nak rasa :'(

    ReplyDelete
  2. tapi.. kalau dah buat macam mana nak bagi dekat hencek haikal?

    ReplyDelete
  3. miss m :

    memang sedap! rugi tak cuba :D

    ReplyDelete
  4. ooo calon menantu yang baik ni... hehehe :D

    ReplyDelete
  5. sedapnya ! CP post la kat CF ckit. haha :DD

    ReplyDelete
  6. pensil wat la puding karamel lak..akak suke:P

    ReplyDelete
  7. Nora Karim : calon menantu? hek2 :D

    ReplyDelete
  8. CiK FizA : POS? takan saampai sayang :)

    ReplyDelete
  9. Ayumi Comot : tak maulah, asyik tak jadi je puding karamel tu..
    akaklah yang buat, bagi saya rase pulak .. hehe

    ReplyDelete
  10. suecomey..: feveret? sedap kan? :)

    ReplyDelete
  11. Bulan Syurga Firdausi : nak hantar? boleh. nak hantar macam mana? hik2 cubalah buat, mesti lagi sedap :D

    ReplyDelete
  12. ciksukaberangan : kadang2 je rajin. hehe

    ReplyDelete