20 November 2012

Hati yang tawar jadi penat .

Assalamualikum .


Senyum penat !

Tidur pun penat !

Berjalan pun penat !

Main pun penat !

Belajar pun penat !

Menulis pun penat !

Itulah manusia jika berbuat sesuatu benda/perkara yang sama berulangulang kali walau pun digemarinya mesti jemu .. penat .. Last sekali , berhenti ..

Sesak dada , hati sakit .. macam kena cucuk jarum . Kalau luaran boleh disapu ubat , dibalut . dalaman ? ambil masa juga nak terubat . Rasa nak menagis .. tapi tak boleh . bukan tabah tapi tersekat . bila hati dah tawar .

Bila otak tak boleh berfikir , mulut tak tahu nak cakap , hati tak tahu nak luah , tangan tak tahu nak tulis semua sebab bila hati dah tawar .

Takut sangat bila hari yang menyeramkan itu akan tiba ..
Dah dekat sangat .. tak boleh lari ..

52 comments:

  1. erm.. are you having crush on someone?? ^_^ opss.... ha ha ha

    ReplyDelete
  2. a ah...

    kena cari somethng yg new plakkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. something new ?

      utk apa ?

      tak perlu pun .

      Delete
  3. err lain macam jer ayat2 hang ni...@_@...nak mcuba sesuatu yang baru ka? jom bercinta...hahaha =.=' ttiba penat nk gelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasirr ! aku ketuk kepala hang satg . hang baca dak apa yg aku tulis ?? ka hang baca komen saja ?

      aku tak bermaksud pun utk mencuba sesutu yang baru -__-

      org ajak kawen tak mau :p haha


      Delete
    2. =.=' aku bacalah..adoyai. aku ni bukan jns yg tak ikhlas, trus komen bacanya tu tak. yela lain mcm kot ayat hg...penat lps tu ttiba masuk hati sakit, myeramkan...=.=' ohh lupa, ak xpandai sastera =.=''...

      yela, kn kata dh penat, jemu. sbb tu ak rekomen mcuba utk bercinta.benda bru tu kot sbb hng tak pernah merasai...hehe =.=' ok penat lg nk gelak

      Delete
    3. emm . ok maaf :3

      kalu hg nak tau bercinta tu tak mendatangkan apa2 , pada pendapat akulah .
      lagi menyakitkan >_<

      Delete
    4. macam mana hg tau bercinta tak mendtangkan apa2? padahal hg tak pernah mersa/ melaluinya?? =.=''

      Delete
    5. sebab aku tak pernah merasa . dan tak teringin pun :3

      Delete
  4. hari yg menyeramkan = hari result :)

    komen kat atas ni memang superb.. hahahaha

    ReplyDelete
  5. kena yakin pada diri, insyaALLAH semuanya ok.. :)

    ReplyDelete
  6. In Shaa ALLAH berjaya..aamiin..

    ReplyDelete
  7. kalau benda tu sesuatu yg kita sgt suka. kita tak akan penat.. tp kalau hilang suka dan minat. memang akan penat. itu leeza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. em .. betul jugak . manusia mudah jemu , sama macam pilih kekasih .

      Delete
  8. Saya pernah teringat kat seseorang sampai nak giler.. sy baluti hati sy dgn ZIKIR.. cara plg berkesan menenangkan hati.. InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah tu , bila dah sayang . em . terima kasih :)

      Delete
  9. Minat akan menentukan kekuatan dalam diri untuk terus berjuang. Tapi, jika sudah mula terasa penant(bosan), lebih baik berhenti dan cari semula kekuatan dalam diri.

    Kepada hari yang menyeramkan itu --> semoga mendapat khabar baik darinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cari kekuatan diri ?

      in shaa Allah . terima kasih .

      Delete
  10. DALAM DUNIA INI ADA 2 PEKARA, CINTA & KEMATIAN, BILA KITA SUDAH BERSEDIA MENGHADAPINYA BERERTI KITA SUDAH BERSEDIA MENGHADAPI APA SAHAJA : )

    Good luck Girl :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah berat tu nak kongsi ker? klu nak kongsi or minta pendapat blh PM dkt FB cr jer seindah kristal (sy la tu hehehhe)

      Delete
    2. Er .. haha . terima kasih . ada juga yg ambil berat . ^^,

      Delete
  11. nyue singgah n jadi follower ke 445 :))

    fitrah kehidupan dah...tanpa berbuat apa2 pun penat jugakk..ahahahhaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . ya , fitrah , manusia yang tak mau ubah :D

      Delete
  12. Jangan penat HIDUP sudahlah...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ololololo, awat moody ni...tu la..kena mandi cukup! ^_^

      Delete
  13. Ala... Janganlah penat-penat.Jom blogging jom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . ok , akak datang terus bersemanagat ! :D

      Delete
  14. tahniah,,adik di tag disini http://sapeeja89.blogspot.com/2012/11/nak-bagi-hadiah.html

    ReplyDelete
  15. hehehe....pokok pangkalnya ada ja yg bt kita rasa P.E.N.A.T :)

    ReplyDelete
  16. amin mudah-mudahan dpt apa yang di mahukan ^_^

    ReplyDelete
  17. walaupun aku ni tak der la faham sgt apa masalah kau tapi hidup kita ni masalah tu lah perencah..masalah n apa2 yg buat hati kita tu tak senang tu lah rencah yg menyedapkan hidup kita...wah komen aku nak macam pakar motivasi jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya2! dah boleh jadik motivater dah . haha .

      terima kasih atas nasihat tu :)

      Delete
  18. tabah tabah, saya pun penat nihh

    ReplyDelete
  19. sabar....
    chaiyok2.. bangkit spt harimau malaya.

    ReplyDelete